Interfejs aplikacji PixBlocks

Poniżej znajdziesz opis interfejsu aplikacji PixBlocks. Dzięki niemu dowiesz się, jak poruszać się po aplikacji i gdzie znajdują się jej najważniejsze funkcje.

WIDOK KURSÓW
SKLEPIK
WIDOK USTAWIEŃ
WIDOK ZADAŃ
OBSZAR DOSTĘPNYCH INSTRUKCJI
OBSZAR ROBOCZY
OBSZAR PLANSZY

Widok kursów

 

To pierwsze co widzisz po zalogowaniu do aplikacji. Z tego widoku możesz przejść bezpośrednio rozwiązywania kursów (widoku kursów), ustawień (widoku ustawień) lub sklepiku.

Znajdujące się w prawym dolnym rogu przyciski “+” i “-” służą do skalowania widoku.

Sklepik

W sklepiku możesz dokonywać zakupów przedmiotów, dzięki którym możesz zadbać o wystrój Twojego pokoju głównym widoku kursów.

Każdy ma przedmiot ma swoją cenę liczoną w gwiazdkach – walucie PixBlocks. Gwiazdki zdobywasz, rozwiązując zadania w PixBlocks. Niechciane zakupione przedmioty można sprzedawać, klikając ikonę kosza obok przedmiotu. Po sprzedaży odzyskujesz tyle gwiazdek, ile wart był przedmiot.

Widok ustawień

Za pomocą paska ustawień możesz przejść do opcji użytkownika, wylogować się, a w zależności od rodzaju Twojego konta również przejść do Panelu Nauczyciela.

Pamiętaj! Dzięki paskowi ustawień, możesz też szybko wrócić do widoku kursów. Użyj go, kiedy zabłądzisz w ustawieniach aplikacji.

Widok zadań

Po wybraniu odpowiedniego kursu, lekcji a potem zadania – znajdziesz się w widoku zadań. To tutaj stworzysz kod programu w języku PixBlocks (lub Python w zaawansowanych kursach).

Widok zadań dzieli się na 3 obszary opisane dalej.

Widok zadań – obszar dostępnych instrukcji

Znajdujące się tu instrukcje (bloczki) możesz wykorzystać do Tworzenia kodu w danym zadaniu, przeciągając je kursorem myszki do obszaru roboczego (patrz dalej).

Klikając ikonę z literką “i”, możesz ukryć opisy znajdujące się pod instrukcjami.

Widok zadań – obszar roboczy

Ułożone tutaj bloki instrukcji tworzą program, który wykona się po wciśnięciu przycisku start w obszarze planszy (patrz dalej).

Liczba znajdująca u góry obszaru roboczego oznacza ilość możliwych do wykorzystania instrukcji w danym zadaniu. Ta liczba w niektórych typach zadań będzie wskazywała “0”, co oznacza, że w danym zadaniu nie ma limitu instrukcji.

Przeczytaj więcej: Typy i oznaczenia zadań

Widok zadań – obszar planszy

U góry obszaru planszy znajduje się panel kontroli nad wykonywaniem się programu. Za pomocą znajdujących się tam przycisków można: uruchomić i zatrzymać wykonywanie programu, przewinąć program “do końca” lub tylko o jeden krok do przodu (o jedną instrukcję). Suwak prędkości pozwala na sterowanie, jak szybko ma wykonywać się program.

Największą część obszaru planszy stanowi sama plansza, na której ilustrowane jest wykonywanie programu. To tutaj królik (reprezentowany przez mały symbol królika) wykonuje polecenia kodu programu (np. idź do góry, narysuj flagę itd.).

Czy ten artykuł był pomocny?

Popularne artykuły

Jak zmienić język i kraj użytkownika w PixBlocks?
Chcę poprawić dane na certyfikacie za webinar
Nie otrzymałem dyplomu/certyfikatu za udział w konkursie
Nie otrzymałem certyfikatu za udział w webinarze
Nie mogę się zalogować
Instalacja aplikacji PixBlocks na komputerach

Szukasz czegoś innego?

Instalacja aplikacji PixBlocks na komputerach
Jak zaktualizować aplikację PixBlocks?
Czy mogę zainstalować aplikację PixBlocks na urządzeniach mobilnych?
Nie mogę pobrać aplikacji PixBlocks na komputery
Czym różnią się aplikacje PixBlocks i PixBlocks Junior
Nie otrzymałem dyplomu/certyfikatu za udział w konkursie
Nie otrzymałem/am dyplomu za udział w konkursie
Chcę poprawić dane na certyfikacie za webinar
Nie otrzymałem certyfikatu za udział w webinarze

This website uses cookies to improve your experience. Read more about it.