KONKURS

2022/2023

5. edycja największego szkolnego konkursu programistycznego w Polsce

Zostań najlepszym młodym programistą w Polsce!
W tym roku po raz drugi organizujemy największy, ogólnopolski konkurs dla młodych programistów. Zapraszamy wszystkich uczniów szkół podstawowych do rywalizacji o tytuł Najlepszego Programisty! Tak jak w poprzednich edycjach na uczestników czekają atrakcyjne nagrody, które przyznamy w trzech kategoriach wiekowych.
Do rywalizacji zapraszamy również nauczycieli, którzy angażując uczniów ze swoich szkół do konkursu mogą wygrać atrakcyjne nagrody.

Kategorie wiekowe

Roczniki

2015-2013

Klasy 1-3

Zakres wiedzy

Programowanie w wizualnym języku PixBlocks
Kursy 1-5 w aplikacji PixBlocks
Roczniki

2012-2010

Klasy 4-6

Zakres wiedzy

Programowanie w wizualnym języku PixBlocks
Kursy 1-9 w aplikacji PixBlocks
Roczniki

2009-2008

Klasy 7-8

Zakres wiedzy

Programowanie w języku Python
Kursy 14-19 w aplikacji PixBlocks

Nagrody

Dla uczestników

1. miejsce

Konsola XBOX Series S

klasy 1-3

1. miejsce

Konsola Sony Playstation 5

klasy 4-6

klasy 7-8

2. miejsce

Konsola Nintendo Switch Lite

klasy 1-3

klasy 4-6

klasy 7-8

3. miejsce

Klawiatura RAZER Cynosa V2 oraz Mysz RAZER Orochi V2

klasy 1-3

klasy 4-6

klasy 7-8

4-20. miejsca

15% rabatu na dowolny kurs programowania Akademi PixBlocks

klasy 1-3

klasy 4-6

klasy 7-8

Nagrody

Dla nauczycieli

1. miejsce

Galaxy tab a7 lite

Nauczyciel który zgromadzi największą liczbę uczniów w Konkursie PixBlocks.

klasy 1-3

klasy 4-6

klasy 7-8

MIEJSCA 2-4.

Kamera internetowa Logitech C505 HD Słuchawki Headset Logitech G335

Nauczyciele, którzy zgromadzą największą liczbę uczniów od miejsca drugiego do czwartego.

klasy 1-3

klasy 4-6

klasy 7-8

MIEJSCA 5-20.

2 godzinne - Certyfikowane szkolenie z nauczania Aplikacji PixBlocks (Bloczki lub Python)

Nauczyciele, którzy zgromadzą największą liczbę uczniów od miejsca piątego do dwudziestego.

klasy 1-3

klasy 4-6

klasy 7-8

*Zdjęcia nagród mają charakter poglądowy i mogą różnić się od oryginału. Wszelkie prawa I znaki towarowe należą do przedsiębiorstw, które je zarejestrowały. Wszelkie podmioty, których towary są prezentowane w serwisie nie są sponsorami serwisu, jego administratorami i nie są związani z konkursem w jakikolwiek sposób.

Przebieg i zasady

Start rejestracji

15.11.2022

Zadania rozgrzewkowe

Koniec rejestracji

23.12.2022

Start kwalifikacji

02.01.2023

Koniec kwalifikacji

14.02.2023

Finały

15.03.2023

Ogłoszenie wyników

22.03.2023

Rejestracja

Rejestracja do konkursu rozpoczyna się 15 listopada 2022 r. i kończy się 23 grudnia 2022.

Zadania rozgrzewkowe

Do momentu rozpoczęcia kwalifikacji zarejestrowani uczestnicy mogą rozwiązywać zadania rozgrzewkowe. Znajdą ją w zakładce konkursowej aplikacji PixBlocks. Ich rozwiązanie jest w pełni dobrowolne i nie ma wpływu na awans do kolejnego etapu konkursu.

Kwalifikacje

W kwalifikacjach wziąć mogą wszyscy zarejestrowani uczestnicy. Aby przejść pomyślnie kwalifikacje, trzeba rozwiązać poprawnie 16 z 20 zadań, które w tym czasie będą widoczne w specjalnej zakładce konkursowej aplikacji PixBlocks. Czas rozwiązywania zadań nie jest brany pod uwagę.

Finały

Zadania finałowe pojawią się w dniu finałów punktualnie o 9:00 na kontach uczestników w zakładce konkursowej aplikacji PixBlocks. Celem uczestników jest rozwiązanie jak największej ilości z nich w jak najszybszym czasie. O tym miejscu w klasyfikacji finałowej konkursu decyduje w pierwszej kolejności ilość rozwiązanych zadań, a w drugiej czas potrzebny na ich rozwiązanie.

Rejestracja ucznia

01.
Pobierz i zainstaluj PixBlocks
Musisz posiadać komputer z systemem Windows
02.
Załóż konto
Przejdź przez proces rejestracji, jest to w pełni darmowe. Jeżeli posiadasz już konto to nie musisz zakładać nowego
03.
Zapisz się
Wypełnij formularz konkursowe wpisując prawdziwe dane
04.
Potwierdź rejestrację
Poinformuj rodzica lub prawnego opiekuna o konieczności potwierdzenia Twojego udziału

Potwierdzenie rejestracji

Twój rodzic lub prawny opiekun otrzymają wiadomość z linkiem potwierdzającym Twój udział. Zespół PixBlocks będzie się z nimi kontaktował telefonicznie, aby potwierdzić Twoje uczestnictwo.

Pamiętaj, aby podać prawdziwe dane podczas rejestracji do Konkursu – tylko tak możemy potwierdzić Twój udział. 

Jak się przygotować?

Konkurs odbywa się za pośrednictwem aplikacji na komputery do nauki programowania PixBlocks. Wewnątrz aplikacji znajdziesz kompleksowe kursy programowania obejmujące naukę od podstaw wizualnego języka PixBlocks do zaawansowanych zagadnień języka Python. Przygotowującym się do konkursu zalecamy zapoznanie się z odpowiednimi kursami w zależności od kategorii wiekowej.

Konkurs odbywa się za pośrednictwem aplikacji na komputery do nauki programowania PixBlocks. Wewnątrz aplikacji znajdziesz kompleksowe kursy programowania obejmujące naukę od podstaw wizualnego języka PixBlocks do zaawansowanych zagadnień języka Python. Przygotowującym się do konkursu zalecamy zapoznanie się z odpowiednimi kursami w zależności od kategorii wiekowej.

Roczniki

2015-2013

Klasy 1-3

Zakres wiedzy

Programowanie w wizualnym języku PixBlocks
Kursy 1-5 w aplikacji PixBlocks

Roczniki

2012-2010

Klasy 4-6

Zakres wiedzy

Programowanie w wizualnym języku PixBlocks
Kursy 1-9 w aplikacji PixBlocks

Roczniki

2009-2008

Klasy 7-8

Zakres wiedzy

Programowanie w języku Python
Kursy 14-19 w aplikacji PixBlocks

FAQ

Rejestracja w konkursie

W konkursie wziąć może udział każda osoba, która w momencie rejestracji do konkursu jest w wieku od 6 do 14 lat i jest uczniem szkoły podstawowej.
Możesz reprezentować swoją szkołę i klasę w konkursie. W tym celu uzupełnij KOD KLASY w opcjach programu PixBlocks. Wejdź w OPCJE UŻYTKOWNIKA > DOŁĄCZ DO KLASY i wpisz kod klasy, który otrzymałaś/eś od Twojego nauczyciela.

Jeśli nie widzisz opcji DOŁĄCZ DO KLASY, to znaczy, że:

  • albo należysz już do jakiejś klasy. Kliknij OPUŚĆ KLASĘ w opcjach programu PixBlocks i dołącz ponownie do wybranej klasy;
  • albo jesteś zalogowany/a na konto nauczyciela i nie możesz dołączyć do klasy ani wziąć udziału w konkursie. Wyloguj się i zarejestruj nowe konto ucznia.
Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego na podany email opiekuna wysyłamy link z potwierdzeniem udziału. Dopiero po kliknięciu w link znajdujący się w tej wiadomości uczestnik oficjalnie dołącza do konkursu, a w zakładce konkursowej aplikacji PixBlocks pojawiają się zadania rozgrzewkowe. Jeśli nie widzisz zadań rozgrzewkowych po potwierdzeniu emaila, to upewnij się, że logujesz się do PixBlocks tym samym kontem, na którym wypełniłeś/aś formularz rejestracyjny. Być może używasz dwóch kont: jednego stworzonego przez nauczyciela a drugiego przez Ciebie.

Wejdź w OPCJE UŻYTKOWNIKA > EDYTUJ PROFIL i upewnij się,
że wybrany kraj to Polska

Jeśli na koncie PixBlocks nie widać zadań lub zakładki konkursowej, użytkownik może:

  • sprawdzić, czy loguje się do aplikacji PixBlocks tym samym kontem, na którym wypełnił formularz rejestracyjny. Jest to częsty błąd, jeśli użytkownicy korzystają z 2 różnych kont – jednego w szkole, drugiego w domu;
  • ustawić region użytkownika w aplikacji PixBlocks na Polskę. Zrobisz to, wchodząc w OPCJE UŻYTKOWNIKA > EDYTUJ PROFIL;
  • upewnić się, że ma zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji PixBlocks pobraną z naszej strony.

Tak, możesz zarejestrować się do konkursu bez pomocy nauczyciela. Nie musisz też dołączać do żadnej klasy, tylko nie będziesz mógł wtedy reprezentować swojej klasy i szkoły.

Nie, udział w konkursie jest w pełni darmowy. Organizator ponosi też koszty wysyłki nagród oraz bierze na siebie obowiązek uiszczenia należnego podatku od wartości nagród rzeczowych.

Nie, udział w konkursie nie wlicza się do rekrutacji.

Przebieg konkursu

Zarejestrowany uczestnik nie musi robić niczego dodatkowego, aby rozpocząć udział w konkursie. W zależności od etapu konkursu odpowiednie zadania pojawią się samoistnie w zakładce konkursowej razem ze startem danego etapu. Zapoznaj się z sekcją Przebieg, aby dowiedzieć się więcej.

Sposób liczenia czasu różni się w zależności od etapu konkursu. W etapie Kwalifikacji nie liczymy czasu rozwiązywania zadań – wystarczy, że rozwiążesz 80% zadań w trakcie trwania kwalifikacji. W trakcie Finałów liczymy Twój czas, zaczynając od godz. 9:00 (wtedy zadania pojawią się na Twoim koncie), a kończymy w momencie rozwiązania przez Ciebie ostatniego zadania. O tym, kto zwycięży w finale decyduje w pierwszej kolejności liczba rozwiązanych poprawnie zadań, a w drugiej czas ich rozwiązywania.
Nie trzeba robić nic. Aplikacja automatycznie zapisuje czas w momencie rozwiązania ostatniego zadania i wysyła wynik do PixBlocks. Po rozwiązaniu ostatniego zadania można się wylogować lub dalej korzystać z PixBlocks.

Do każdego zadania konkursowego dołączona jest krótka instrukcja, co należy zrobić, aby je poprawnie wykonać. Jeśli instrukcja jest niejasna dla uczestnika, może skorzystać z przycisku ZIELONEJ GWIAZDKI, która podświetli na ekranie aplikacji oczekiwane rozwiązanie.

W każdym przypadku zachęcamy do korzystania z tej funkcji.

Informacje dodatkowe

Organizator konkursu

Organizatorem konkursu Programuję z Pixblocks 2022/2023 jest firma PixBlocks sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Gromadzkiej 12. Konkurs organizowany jest wśród uczniów szkół podstawowych za pośrednictwem aplikacji PixBlocks

Regulamin konkursu

Kontakt

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, skontaktuj się z nami. Możesz też zapytać o konkurs nauczyciela informatyki w Waszej szkole.

Partnerzy

Organizator