fbpx
programujemy droge do szkoly ikona 1
programujemy droge do szkoly ikona 2
logo pix brand hero

Zmienne to potężne narzędzie w arsenale programisty. Dzięki ich wykorzystaniu funkcje wewnątrz programów mogą być wielokrotnie wykorzystywane do podobnych celów, co z kolei wpływa na długość i czytelność kodu. Trudno również wyobrazić sobie aktualizowanie programów bez ich używania. Podczas tej lekcji Twoi uczniowie stworzą prosty algorytm, który będzie prowadził królika po wyznaczonej ścieżce. Próbując zaktualizować później kod, zrozumieją, że to dość karkołomne i że da się to ułatwić, wykorzystując właśnie zmienne.

Programujemy drogę do szkoły ze zmiennymi

scenariusz ikona
scenariusz lekcji

wiek

czas trwania

45

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

Komputery z aplikacją PixBlocks

ZAGADNIENIA

AUTOR

Jacek Bogdan

O MNIE

Front-end developer i socjolog. W dziale promocji PixBlocks szczęśliwie spełnia swoje ambicje, tworząc edukacyjne treści o programowaniu dla dzieci i młodzieży. Ojciec syna i wielki przyjaciel małych ludzi. Miłośnik gier wideo i podróży po wszelkich wyimaginowanych światach.

Zobacz inne

Królik sprawdza warunki

zagadnienia
instrukcja warunkowa, pętla

Królik sprawdza więcej warunków

zagadnienia
instrukcja warunkowa, pętla

Pierwsze kroki w aplikacji PixBlocks

zagadnienia
pętla

Królik powtarza czynności

zagadnienia
pętla

Królik gra w piłkę

zagadnienia
instrukcja warunkowa, pętla

Królik powtarza więcej czynności

zagadnienia
pętla

Wykres funkcji Sinus

zagadnienia
Funkcje, Python

Czy królik zna matematykę?

zagadnienia
instrukcja warunkowa, matematyka, pętla

Programujemy drogę do szkoły

zagadnienia
instrukcja warunkowa, pętla